Sydney.pl - voice, video, foto


Jest to portal pokazujący wybrane wydarzenia wśród Polonii sydnejskiej oraz w Polsce.
Będziemy również zamieszczać fotogalerie z miejsc w Sydney i okolic. (Każde zdjęcie powiększa się po kliknięciu na...)
Zapraszamy do współpracy wszystkich, którzy mają coś ciekawego do zaprezentowania.
Strona non profit. Istnieje od maja 2019r
__________________________________________________________________________________________________________________________________

poniedziałek, 29 stycznia 2024

Ogłoszenia od stycznia 2024

 _______________________________
 
 
_________________________________

______________________________________

 

 
_____________________________________

Szanowni Państwo,

mam przyjemność poinformować, że ustaliłem z Panem Ambasadorem Maciejem Chmielińskim datę wręczenia działaczom Polonijnym odznaczeń państwowych.
Ceremonia będzie miała miejsce w Konsulacie RP w Sydney w dniu 7 maja br. i będzie częścią obchodów święta Konstytucji 3 Maja.

Osoby odznaczone to:

POSTANOWIENIE PREZYDENTA RZECZY POSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 13 listopada 2023 r. nr rej. 536/2023
o nadaniu orderów i odznaczeń
 
Wiesław Pastuszka - Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski - za działalność na rzecz niepodległości RP i polonijną.

Halina Wikoria Gad
– Złoty Krzyż Zasługi – za działalność polonijną.

Elżbieta Janina Burek-Celejewska – Złoty Krzyż Zasługi – za działalność polonijną.

Ś.p. Władysław Juszcze – Złoty Krzyż Zasługi – za działalność polonijną.

Igliński Henry – Złoty Krzyż Zasługi – za działalność polonijną.

POSTANOWIENIE PREZYDENTA RZECZY POSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 7 listopada 2023 r.  nr rej. 534/2023
o nadaniu orderów i odznaczeń

Barbara Janina Magolan – za działalność na rzecz szkolnictwa polonijnego.
 
Joanna Beata Surućić – za działalność na rzecz kultury polonijnej.

Pozdrawiam,

Adam Gajkowski - President of
Federation of Polish Associations
in New South Wales

Postal address:

Federation of Polish Associations in NSW
PO Box 842, REVESBY NSW 2212, Australia

Mob. +61 499 982 559

___________________________________________________________

_____________________________________

________________________

_______________________________

Mam Teatr  - znów występuje w Australii!

 

Śmiech to zdrowie

Nowa energia, nowa siła – to właśnie otrzymałam w styczniu na spektaklach Mam Teatr w Adelaide.
Patrzyłam jak przez dwa dni z rzędu zapełnia się ogromna sala Domu Mikołaja Kopernika w naszej Adelaide. Witałam wielu znajomych ale i sporo nowych twarzy zobaczyłam. Nagle zapaliło się światło na scenie. I… zaczęło się

Najpierw komedia „Czas na Miłość” (podobno zagrają to jeszcze w Sydney w Clubie Ashfiled – idźcie koniecznie) gdzie śmiałam się ale i wzruszałam bo dotarło do mnie kilka prawd, o których chyba zapominałam w swoim życiu. Pan Mecenas w wykonaniu Alka Mikołajczaka był i upierdliwy i cudowny zarazem a pani Marzanna Graff jako jego żona przeszła samą siebie. Każdy na widowni był pod jej wrażeniem. Na koniec wszyscy wstali by bić brawo.

Kolejnego dnia zupełnie inny temat ale śmiechu równie dużo. Komedia prawie kryminalna „Dżunio”. Tym razem Alek Mikołajczak jako tytułowy Dżunio był męski i silny. To on rozdawał karty chociaż do końca widzowie nie wiedzieli kim tak naprawdę jest i były chwile, że naprawdę go nie lubiliśmy. Do tego dwie kobiety: ciekawa wszystkiego pani Małgosia – grana przez Marzannę Graff i seksowny Szafirek którym była Sammer Bartczak. Dużo tańca, śpiewu i naprawdę zaskakujący finał sprawiły, że na koniec każdy chętnie sam ruszał się w rytm finałowej piosenki. Przyznam, że ja nie rozwiązałam zagadki. Zupełnie inaczej obstawiałam. Teraz widzę, że wyjaśnienie mogło być tylko jedno. No tak, teraz…

Aktorzy postawili sprawę jasno: telefony na widowni mają być wyciszone. Można nimi robić zdjęcia i nagrywać małe fragmenty ale nikt nie może zdradzić zakończenia. Zastosowałam się. Nie zdradzam co i jak się rozwiązało ale mam wiele pięknych pamiątkowych zdjęć i filmików, które nadal śmieszą mnie do łez.

Bardzo nam szkoda, że ominęła nas radość obejrzenia „Zamieszania” . Widziałam zdjęcia i zapowiedzi i już z tego uśmiech rozjaśniał mnie od środka. Ten spektakl tym razem obejrzą w innych miastach Australii. Szkoda, że nie my. Już tęsknimy za Mam Teatr i ciepłem, które wnoszą swoją obecnością aktorzy. Obiecali, że wrócą do nas za rok. Trzymamy za słowo

I love Mam Teatr 
Misia

________________________________________

      
Kabaret ‘VIS-A-VIS’

PREZENTUJE
Wariacje na trzy babeczki
z rodzynkiem !!!

W porozumieniu z Korpusem Dyplomatycznym, Ministerstwem Rozrywki i Ministerstwem do spraw Słońca i Pogody, prezentujemy tym, co smutek i troski w radość chcą zamienić:

      Definicję kobiety
      Definicję mężczyzny
      Gwałtowną ewolucję anatomii człowieka
      Ideały i dylematy płci odmiennych
      Satyryczne spojrzenie na dominujące nurty obyczajowe,  kulturowe i klimatyczne XXI wieku

Czyli wór satyry, bzdur i dziwactw.

Opracowanie muzyczne: JOLANTA KOMINCZ
Scenariusz: JOLANTA KOMINCZ i HANNA WIWATOWSKA
Reżyseria: KABARET VIS-À-VIS
                           Obsada aktorska: Jolanta Komincz, BoŻena SzymaŃska,
                                Hanna Wiwatowska,  Wiesław RogoliŃski
 
11 Lutego 2024 roku
Sala Jana Pawła II, Marayong, godz.12.30
WSTĘP $30
OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA
 
_____________________________________

________________________________________________________________________________